Thursday, January 10, 2019

JANGAN PERNAH BERHENTI BERHARAP

Walau sebesar apa pun masalah kita, walau seteruk mana pun hidup kita sekarang, jangan berhenti berharap. Saat kita berhenti berharap, saat itu kita sudah mati sebelum mati.

Ingat, kita hamba pada Allah yang Maha Kuasa. Untuk ubah hidup kita itu, mudah saja bagi Allah. Kalau Dia kehendak, sekelip mata saja kekusutan kita itu Allah boleh ganti dengan ketenangan.

Tinggal lagi, kita sungguh sungguh atau tidak, minta pada Dia? Yakin 100% atau tidak. Itu saja.

Tak ada satu Doa pun yang tak terjawap sebenarnya. Semuanya di jawap. “Berdoalah kepadaKu nescaya Aku perkenankan Doa mu”- Al Ghaafir ayat 60. Itu janji tu. Kalau sudah berdoa, pasti di jawap.

Ini antara Tips supaya Hajat Hajat kita mudah tercapai :

1. FOCUS:

Kosongkan minda, hanya focus 100% pada hajat kita sahaja. Kadang2, kita ni berdoa, tapi otak kita kusut, banyak sangat scroll fb. Attention kita merata2 pergi nya.

Cuba bertenang, kosongkan minda. FOCUS. Bila dah betul2 Focus hanya pada hajat kita. Itu mudah termakbul.

2. WAKTU MALAM:

Antara waktu makbul doa ialah waktu malam, time semua orang tidur. Scientifically, waktu tu, gelombang otak kita pada Alpha. Kita mudah materialise kan apa yang dalam otak kita.

Waktu malam itu sebenarnya sangat powerful, sebab kita tak ada Distraction. Tolak phone jauh2, jangan Distract. Spend masa dengan Allah saja.

3. SEDEKAH:

Sedekah ni, dia macam BOOSTER. Kadang sebab dosa kita banyak, karat2 hati kita ni banyak. Kena banyakkan sedekah. InsyaAllah doa tu cepat makbul.

Kalau nak bagus lagi, bagi sendiri sedekah tu pada orang susah, jangan transfer je. Dia ada lebih Feels sikit. Saya pun kadang2 serabut, saya cari orang susah juga. Bagi duit, dan cakap, tolong doakan saya ye.

4. EMOSI:

Jangan hanya doa dibibir, tapi doa pakai Hati. WAJIB ada EMOSI dalam doa. Biar bergetar hati tu. baru senang makbulnya. Sebab tu Nabi suruh Nangis waktu doa, kalau takleh nangis, buat2 nangis.

Nabi lebih awal faham Law Of Attraction. Anything with Emotion akan jadi Reality. Sebab Emotion itu is Energy In Motion. Sebab tu hati2 kalau tengah marah kita sumpah anak kita macam2, nanti jadi betul pada anak kita. Sebab, Emotion marah itu juga jadi booster pada doa kita (sumpah kita tadi tu).

5. YAKIN:

Akhirnya sekali, jangan ada langsung keraguan yang doa kita akan termakbul. Jangan ragu sikit pun.

Walau nampak mustahil mana pun, jangan berhenti Berharap. YAKIN 100%. InsyaAllah. Its just a matter of time.

Cepat atau lambat saja. Sabar dan tenang.

Moga Segala Hajat Kalian 2019 TERCAPAI.

Kredit :-
Afnan Rosli

1 comment:

  1. Saya membawa kabar baik kepada anda semua rakyat Malaysia saya di platform ini, ALLAH telah benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya telah selamat sejak Disember 2019, kesaksian saya dan kabar baik saya seperti ini, Nama saya Norsilawati Zakaria, saya tinggal di Selangor, saya pemasar dan juga penasihat perniagaan di syarikat yang saya bekerja, Suami saya dan saya ingin menggunakan platform ini untuk memaklumkan semua ini. Platform ini adalah untuk mereka yang memerlukan dan mencari pinjaman yang ikhlas untuk berhati-hati kerana internet dan blog penuh dengan syarikat pinjaman palsu dan penipuan yang hanya di sini untuk merobek anda dari wang susah payah anda.

    Suami saya dan saya berada dalam hutang besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman dalam talian untuk membayar hutang kami dan kami menghubungi syarikat pinjaman dari Singapura yang pada Mac 2019, dan kami ditipu oleh pemilik syarikat dengan meminta kami membayar banyak yuran yang kami bayar dan akhirnya kami tidak mendapat pinjaman, kami kehilangan kira-kira RM8,400 kepada sebuah syarikat pinjaman palsu di Singapura kerana kami memohon pinjaman sebanyak RM 200,000 dan dengan semua yuran yang kami bayar, kami tidak mendapat pinjaman dan suami saya dan saya sangat kecewa dan saya dipecat dari pekerjaan saya di syarikat tempat saya bekerja kerana saya juga mengambil pinjaman dari syarikat yang saya bekerja dan kita bangkrut dan bosan dengan kehidupan.

    Kami berdoa kepada ALLAH untuk bantuan ilahi dan ALLAH mengarahkan kita kepada seorang hamba dan pada hari yang setia ini 11 Disember 2019, saya sedang melayari internet apabila saya dapat mencari keterangan seorang wanita dengan nama Kim Wani dari Kuala Lumpur, bagaimana ALLAH mengubah kehidupan kewangannya melalui syarikat pinjaman, saya menghubungi beliau dan dia meminta saya menghubungi Puan Sarah dan dia memperkenalkan saya kepada Puan Sarah Michael dan dia memberi saya keberanian dan saya memohon pinjaman daripada Puan Sarah dan dia akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di syarikat dan saya mendapat jumlah yang tepat saya memohon dan saya sangat gembira.

    Saya juga ingin menggunakan peluang ini untuk menasihat rakan-rakan rakan sekerja saya bahawa jika anda memerlukan pinjaman tulen asli dan ingin mendapatkan pinjaman cepat pada kadar faedah 2%, sila mendaftar melalui Puan Sarah Michael melalui e-mel: (sarahmichael831@gmail.com) atau melalui Whatsapp: + 1-315-284-1764. Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini, (norsilawatiz526@gmail.com). untuk maklumat lanjut

    ReplyDelete